maandag 25 december 2017

Geen kerst zonder koekjes!


Het is alweer kerst! 2017! Gezelligheid, lekker eten, kerstcadeautjes, en natuurlijk de koekjes!

Dit jaar was het tijd voor de chocolate chip cookies, Linzer koekjes en koekjes met gedroogde pruim. De laatste hebben Lucas en ik samen gemengd, uitgestoken met door Lucas gekozen vormpjes (dus de trein! en de paddenstoel niet te vergeten!), en gebakken! 
Het recept van de chocolate chip cookies heb ik ooit ergens op een Amerikaanse website gevonden, en ik kan zeggen, ze smaken als Amerikaanse chocolate chip cookies, veel chocola, suiker en boter. Jammeygh!
En toevallig kwam ik via Instagram een receptje tegen van Linzer koekjes. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze zien er toch zo leuk uit! Volgens de wereld op je bord zijn het Oostenrijkse koekjes die van de restjes van de ingrediĆ«nten van Linzer toetje gemaakt werden. Het koekje is zo lekker omdat er gemalen nootjes in het deeg zit en door de combi van een bros koekje met zachte jam :) en de ingrediĆ«nten heb je bijna altijd wel in huis. Het recept vind je hier.

Met het inpakken van de koekjes hebben we ons ook nog even geamuseerd. Lucas heeft heel trots zelf de zakjes gestempeld (met wat hulp..) en zijn koekjes erin gedaan om cadeau te doen.

Hele fijne feestdagen!
Xx
Brenda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten