vrijdag 22 februari 2013

Can I get there by candle light?

In de kerstvakantie heb ik weer een aantal ideetjes uitgevoerd die al langer in de wachtrij stonden. Zo ook het idee om zelf kaarsjes te maken in theekopjes. Eerst ben ik gezellie bij paps en mams langsgeweest om in de spulletjes van oma te zoeken naar leuke, oude (tuttige) theekopjes. Dat was niet zo moeilijk :)

So far so good, tot ik erachter kwam dat het zondag was en ik dus nergens lonten kon kopen (en ik nog niet eens een idee had waar ik in de buurt lonten kan kopen...). Dus nog even gegoogled en ontdekt dat je gewoon katoen kunt gebruiken als lont.
 

Alles binnen en on the geng! Bijna opgebrande paarse kaarsen in de magnetron gedaan tot de was helemaal vloeibaar was (het heeft een apart geurtje, maar dat zal er wel bij horen, ik leef nog...).
Terwijl de kaarsen in de magnetron smolten, heb ik de lontjes in de kaarsen gehangen met sate-stokjes.
Daarna was het simpel, het kaarsenvet in de kopjes gieten en laten stollen. Wel even opletten dat de lontjes goed naar beneden blijven hangen!
En dit is het eindresultaat, gezellig he? En ze branden ook nog goed (zolang het lontje niet te lang is)!


Ps. Een paar lontjes heb ik eerst in kaarsenvet gedoopt, voor ik de kaars ging gieten, want ik had ergens gelezen dat dat moest. Maar dat maakt bij het branden helemaal geen verschil, dus dat was werk voor niks...
Xx

Deze post is uitgelicht bij de Thrifty to Nifty Thursdays op de blog van Jennuine Life, thank you!
:)

A Jennuine Life Thrifty to Nifty Thursdays Feature

Geen opmerkingen:

Een reactie posten